TERVEYDEN HOITAMISESSA OLEVIA TOTUUKSIANI

Kivi_Kuhmoinen_6_Terttu Häkkilä_web.JPG) Kivi_Kuhmoinen_2_Terttu Häkkilä_web.JPG) Kivi_Kuhmoinen_3_Terttu Häkkilä_web.JPG Kivi_Kuhmoinen_4_Terttu Häkkilä_web.JPG

Ruuasta hiukan

  1. Liikuntaa ja lepoa riittävästi (aivojen verenkierto tärkeä pitkän eliniän saavuttamiseksi)
  2. Lepo on pahasta ruokailun jälkeen. Aivoista veri pakenee ruuansulatukseen. (kevyt liikunta saa veren kiertämään paremmin ruuansulatuselimissä)
  3. Olen mitä syön, eli paljon kasviksia ja hiilihydraatit minimiin
  4. Voi on terveellistä, sitä syön reilusti kasvisten kanssa.
  5. Kananmunassa on paljon terveellisiä aineita, siksi kananmuna vähintään päivässä
  6. Kaikki liha nykyisellään on haitallista (eläimille syötetyt antibiootit ja hormonit)
  7. Kaikkien eläimien tappaminen ihmiselle karmallista
  8. Iltasyöminen on rasite elimistölle
  9. Sitrushelmien myrkky tukkii munuaiset (ei sitruunat)
  10. Välipaloina kotimaiset marjat terveyden lähde
  11. Viljatuotteet eivät sovi ruokavalioon (40 % väestöstä kärsii viljan aiheuttamista sairauksista, kuten gluteeniyliherkkyys, Alzheimerin tauti, Parkinsonin tauti, päänsärky, väsymys jne.)
  12. Aivot tarvitsevat reilusti rasvaa ja Omega 3-rasvahappoja (aivoista yli 60 % on rasvaa ja siitä 10 % on Omega 3-rasvahappoja)
  13. Vähärasvaiset ja kevyttuotteet pahasta elimistölle
  14. Maito ei ole aikuisen ihmisen ruokaa. (rasvattomat maitotuotteet jopa haitallisia elimistölle)
  15. Homogenoitu maito on haitallista elimistölle
  16. Useimmat sakeuttamisaineet (tärkkelykset) haitallisia ihmisen elimistölle (esim. kermat ja jogurtit)
  17. Kasvirasvajäätelöt haitallisempia kuin kermajäätelöt (transrasvat)
  18. Luomutuotteet kunniaan
  19. Mantelit ja pähkinät terveellisiä (ei maapähkinä)
  20. Korkea kolesteroli on hyväksi aivoille. Se on aivojen energiaa.
  21. Kolesterolilla ei ole mitään tekemistä verisuonisairauksien kanssa. Kolesterolin pitää nousta ikääntyessä. Matala kolesteroli aiheuttaa syöpää ja Alzheimerin tautia.

Lisäravinteita jokainen tarvitsee

  1. A-vitamiini on tärkeä ihosyövän ehkäisijä. Beetakaroteeni A-vitamiinin esiaste Spirulina levästä. Tärkeä antioksidantti, hoitaa myös verisuonia
  2. B-vitamiini on hermovitamiini, hoitaa myös ihoa (B12-vitamiini iäkkäänä tärkeä)
  3. C-vitamiini tärkeä antioksidantti, joka auttaa tulehduksien hoidossa ja verisuonien auki pysymisessä. Tupakoitsijoille tärkeä
  4. D-vitamiini on hyvin tärkeä moneen toimintoon. Sopiva annos 100–200 mikr.g päivässä
  5. E-vitamiini tärkeä antioksidantti joka hoitaa myös ihoa ja limakalvoja, sekä verisuonistoja
  6. Seleeni tärkeä moneen toimintoon, jota saa reilusti Parapähkinöistä (3-4 pähkinää päivässä)
  7. Jodi tasapainottaa kilpirauhashormonia. Merilevä hyvä saannin lähde (1/4 tl/päivä)
  8. Magnesium ehkäisee suonenvetoja ja imeyttää kalsiumia
  9. Glukosamiini nivelten hoitoon
  10. Omega 3-rasvahappo hyvä verisuonille, nivelille ja aivoille
  11. Kalsiumia me suomalaiset saamme liikaa, niin että verisuonet tukkeutuvat. Imeytymiseen Magnesiumia

Henkiseltä puolelta

  1. Olet, mitä ajattelet (ajatus on energiaa)
  2. Negatiivinen ajatus sairastuttaa ja positiivinen ajatus parantaa
  3. Positiivinen ajatus kanssaihmisistä, lähettää heille positiivista energiaa ja se myös tulee meille lähettäjille moninkertaisesti takaisin ja on meille hyväksi
  4. Siis negatiivinen ajatus tulee meille myös moninkertaisesti takaisin ja sairastuttaa
  5. Sanonta pitää paikkansa: mitä teet toiselle, teet sen itsellesi
  6. Suojauspyyntö aamuisin päivän askareisiin ja kadulle
  7. Voi pyytää myös parantavaa energiaa, tai parannusta kanssamatkustajalle ja itselle

Kodin säteilyistä

  1. Maasäteilyjen poisto kodista henkisin voimin
  2. Mahdollisen vesisuonen tutkiminen ja sängyn poisto sen päältä. Syövän, tulehduksien, sekä Alzheimerin ja Parkinsonin taudin aiheuttaja, jne.
  3. Sähkölaitteisiin etäisyyttä sängystä vähintään 60 cm. Kännykät ja televisiot 2 m.
  4. Mikroaaltouuni tuhoaa ruuan, samoin induktioliesi.

Voit tällä lomakkeella jättää yhteydenottopyynnön Terveenä Suuntana100 -blogin kirjoittajalle Erkki Myllyharjulle.

Erkki ottaa Sinuun yhteyttä joko sähköpostilla tai soittamalla hänelle sopivana ajankohtana.

Nimi (*)

Sähköposti(*)

Puhelin(*)

Viestisi (*) Erkki Myllyharjulle

* pakollinen tieto

Kirjoittaja Erkki Myllyharju tuottaa tähän blogiin ikäihmisten terveyteen liittyviä kirjoituksia.
Kirjoittaja toivoo käsiteltävien asioiden auttavan ihmisiä pysymään terveenä,
paranemaan ja voimaan paremmin.

Kirjoittaja jättää vastuun tietojen soveltamisesta tai tulkinnasta lukijalle.

Kivet kuvasi Terttu Häkkilä Kuhmoisissa.

Hienoa jos voit jakaa tämänEmail this to someoneShare on FacebookPrint this page